onsdag 10. oktober 2007

Ballita's Lina og Folo Discovery






Jeg har også en shetlandshoppe som jeg har brukt litt i avl. Føllet er Folo Discovery og eies av venninnen min i Østerdalen. De to nederste bildene er av han med ca 1,5 år i mellom. Forrige helg var han på uoffisiell utstilling og fikk sløyfe!! Han er veldig lik moren sin Lina som er veldig edel for å være shetlandsponni. Hun ble 3. pr. for 2 år siden og fikk høyeste skår på gemytt. Noe jeg synes er viktig med tanke på avl og at barn skal kunne håndtere henne.

For tiden står hun på et småbruk der hun blir brukt i ponnitrav og barneridning. Det ser ut til at hun trives veldig godt med det, og planen er at de skal kjøpe henne siden jeg har liten tid til henne. Det kommer til å bli trist men jeg vet hun vil få det bra der og jeg bor like i nærheten av stallen, så jeg kan komme å besøke henne når jeg vil... Det mest spennende er hvordan hun vil gjøre det på banen. Faren hennes er Lill-Kasper og har vært en av norges flinkeste ponnitraver! Hun har nok endel av han i seg for maken til trav skal man lete lenge etter!

I år skulle hun hatt et føll ved fot, men føllet døde under følllingen da den ble sittende fast i bekkenet hennes. Det holdt på å gå galt med henne også, men hun kom seg utrolig fort og er nå som sagt i bruk på ride-og kjøreskole.

Det skal bli spennende å følge med henne når de får henne godkjent i ponnitrav. Kommer nok med oppdateringer på den fronten også etterhvert.

Ingen kommentarer: