onsdag 7. mai 2008

utstillings kurs




Alba er snart ferdig med et kurs i utstilling. Det sre ut til å gå mye bedre nå enn det har gjort tidligere. For å trene henne ekstra på å tåle å stå i en ring med andre hunder har hun blitt plassert sammen med de store hundene.


Sist gang syntes hun det var litt skummelt å ha en stor hund bak seg. Men det gikk greit selv om visningen besto i å hoppe som en kenguru fra den ene enden til den andre. Tror ikke jeg lyver hvis jeg sier at hun gikk kun 2 meter på bakken pr. visning!


Men denne gangen fikk jeg et tips om å fortsette å gå/løpe selv om hun hoppet og ikke stoppe opp slik jeg har gjort. Dette har jeg gjort fordi jeg har følt at jeg har mistet litt kontroll på henne. Men da jeg fortsatte å løpe i samme tempo selv om hun hoppet forsto hun raskt at det var ikke noe behagelig. Og på slutten gikk hun som bare det i ringen! Endelig har jeg fått en hund som løper fint og ikke svever i lufta! Nå er det bare å få tak i et nytt utstillingsbånd, for det jeg har er for dårlig og ble borte for meg her om dagen. Fikk låne et bånd med kjetting og halvstrup. den løsner av seg selv når man stopper opp, og strammes når det er behov for det. Kjempelettvint! Og kan anbefales på det sterkeste. Håper jeg kan få tak i det i rett str!


Dette var bare en liten oppdatrering i fra Alba. Neste utstilling er 18. mai på Eggemoen ved Hønefoss.

Ingen kommentarer: