tirsdag 4. mars 2008

Valpeshow 2.mars.

På søndagen var vi på valpeshow! Det var en ny erfaring for meg som har kun vært å sett på to hundeutstillinger i hele mitt liv! Men et valpeshow er litt "ufarlig" og det er en kjempefin trening for meg og hunden!

Vi har trent med å stå på bordet hjemme, og dette har gått veslig bra, men da hun ble løftet på utstillingsbordet la hun seg ned som en padde! heldigvis så reiste hun seg opp igjen, men var ikke helt fornøyd. Hun lot seg bli tatt på og viste frem tennene som bare det!

I ringen gikk hun bedre enn forventet, men her må vi trene endel på bedre kontakt og at det ikke er lov til å hoppe som en kengeru i ringen!

Men kritikken ble bra, og jeg fikk bbeskjed av dommeren at jeg hadde en god hund jeg skulle være stolt av å eie!

(Bilder kommer senere.)

Krtikken:
5 mnd. med godt vekst og med gode proposjoner, vakkert hode, godt uttrykk, god underkjeve, vel plasserte ører, god front, gode skuldre, gode vinkler, godt kneledd, god benstamme, hærlig pels og farge, godt driv i bevegelsene. Trenger kun litt mer ringtrening.

1.pr og BIR.

Ingen kommentarer: